Açık Mod
Koyu Mod
Sistem Modu
Konya Ovasında arpa sezonda rekolte artışı bekleniyor. Verimli üretim ve yüksek kalite için detaylar ve güncel gelişmeler bu sayfada.
Konya’nın tahıl ambarı olarak bilinen bölgede, arpa hasadı başladı ve rekolte beklentileri yüksek seviyede bulunuyor. Uzmanlar, sezonun en yüksek veriminin alınacağına dikkat çekti. Kuraklık ve yağış yetersizliği gibi olumsuzlukları geride bırakan ilde, bu yılın en iyi rekoltesinin elde edilmesi öngörülüyor.
Havanın uygun gitmesiyle birlikte, biçerdöverler bölgede arpa tarlasına giriş yaptı. Tarım uzmanları, nem oranının uygun seviyede olması halinde, ürünün kalite ve miktar açısından yüksek olacağını ifade etti. Çiftçiler, hasadın hızla tamamlanmasını ve ürünlerin doğru zamanda depolanmasını planlıyor. Ayrıca, yerel yetkililer üreticilere, kuruma zarar vermemeleri adına hasat zamanını beklemeleri konusunda uyarılarda bulundu.
İl Tarım ve Orman Müdürlüğü yetkilileri, yaklaşık 10 milyon dekar alanda ekili olan arpa ve buğdayda yüksek rekolte beklendiğini belirtti. Müdür Duran Seçen, “Geçmiş yıllarda yaşanan doğal afetlere rağmen, bu sezon düzenli yağışlar nedeniyle rekoltede önemli artışlar olacak” dedi. Ayrıca, Toprak Mahsulleri Ofisi (TMO) bölgedeki alım noktalarının sayısını artırdıklarını ve üreticilere destek olmayı hedeflediklerini açıkladı.
Kaynak: İhlas Haber Ajansı (İHA)