Açık Mod
Koyu Mod
Sistem Modu
Yabani salep toplayan 3 kişiye 2 milyon TL ceza uygulandı. Yetkililer, doğa korunması kapsamında yasal işlemleri devam ettiriyor.
Bolu’nun Yeniçağa ilçesinde, yasak olmasına rağmen toplam 4,5 kilogram yabani salep toplayan 3 kişiye, ‘biyoçeşitliliği tahrip etmek’ suçundan toplam 2 milyon 97 bin 735 TL idari para cezası uygulandı. Olay, ilçedeki Çamlık köyü arazisinde gerçekleşti ve bölgedeki jandarma ile doğa koruma ekipleri tarafından denetim yapıldı.
İzinsiz yabani salep toplayan 3 şahıs tespit edilerek, ellerinde bulunan toplam 4,5 kilogram yabani salep el konuldu ve doğa koruma yetkililerine teslim edildi. Soruşturma sonucunda, haklarında yasal işlem başlatıldı ve kişi başı 699 bin TL olmak üzere toplamda 2 milyon 97 bin 735 TL ceza kesildi. Olayla ilgili tutanak düzenlenerek süreç başlatıldı.
İlgili kurumlar, yasadışı toplama faaliyetlerine karşı denetimlerini sürdürüyor ve doğa koruma çalışmalarını aralıksız devam ettiriyor.
Kaynak: İhlas Haber Ajansı (İHA)