Muğla Büyükşehir Belediyesi güneş enerjisi santralini devreye aldı

Muğla Büyükşehir Belediyesi, güneş enerjisi santralini devreye alarak sürdürülebilir enerjiye önemli bir katkı sağladı. Detaylar için takipte kalın.

Muğla Büyükşehir Belediyesi güneş enerjisi santralini devreye aldı
Yayınlama: 23.06.2026
A+
A-

Muğla Büyükşehir Belediyesi güneş enerjisi santralini hizmete aldı

Muğla Büyükşehir Belediyesi, Menteşe ilçesindeki güneş enerjisi santralini hayata geçirdi. Bu proje, ildeki yenilenebilir enerji yatırımları kapsamında önemli bir adım olarak değerlendiriliyor. Santral, Menteşe Denizova Mahallesi’nde kuruldu ve enerji üretimiyle hem çevreyi koruma hem de bütçeye maddi katkı sağlama amaçlanıyor.

İlk lisanlı güneş enerji santralinin faaliyete geçirilmesiyle Muğla’da yenilenebilir enerji alanında yatırımlar hızlandı. Başkan Ahmet Aras, güneş enerjisi projelerinin devam ettiğini ve toplamda 10 santral kurmayı hedeflediklerini açıkladı. Bu yatırımlarla yılda 4.2 milyon kilovat saat enerji üretildi ve yaklaşık 23 milyon TL tasarruf edildi. Ayrıca, 3.375 ton karbon salımı önlendi.

Başkan Aras, yaptığı açıklamada, “Yenilenebilir enerjiye yapılan yatırımlar daha düşük maliyet ve çevre dostu üretim anlamına geliyor” dedi. Güneş enerjisi projeleriyle kamu kaynaklarına maliyet kalemleri ile iklim değişikliği ile mücadeleye katkı sağlanması hedefleniyor. Bu projeler, yaklaşık 10.000 ağacın yıllık karbon tutumuna denk çevresel etkiye sahip.

Muğla Büyükşehir Belediyesi’nin sürdürülebilir enerji faaliyetleriyle ilgili çalışmalarının devam ettiği bildirildi.

Kaynak: İhlas Haber Ajansı (İHA)

Türkiye ve dünya gündemine dair gelişmeleri, objektif ve ilkeli bir bakış açısıyla okuyucuya ulaştıran dijital haber platformu. Liberal TR Haber Merkezi.
Bir Yorum Yazın


Ziyaretçi Yorumları - 0 Yorum

Henüz yorum yapılmamış.