Açık Mod
Koyu Mod
Sistem Modu
Karabük Teknokent ve bölge temsilcileri, iş birliği toplantısında güç birliği yaparak bölgesel inovasyon ve teknoloji gelişimini güçlendirdi.
Karabük Teknokentte düzenlenen bölgesel koordinasyon toplantısında, bölge teknoloji geliştirme bölgeleri temsilcileri, ortak projeler ve girişimcilik ekosisteminin güçlendirilmesi konularını ele aldı. Toplantıya Çankırı, Kastamonu, Tokat, Bartın, Çorum, Samsun, Sinop ve Zonguldak’tan temsilciler katıldı. Uzmanlara göre, bölgesel iş birlikleri bölgesel kalkınmayı artırıyor.
Programda, ortak projelerin geliştirilmesi, bölgesel iş birliği modelleri ve girişimcilik programlarının yaygınlaştırılması gibi konular değerlendirildi. Ayrıca, Avrupa Birliği projelerinin bölge ekonomisine katkıları üzerinde duruldu. Katılımcılar, sürdürülebilir büyüme için bilgi paylaşımının önemine vurgu yaptı.
Karabük Teknokent Genel Müdürü Dr. Öğr. Üyesi Samet Nohutçu, kurumun mevcut kapasitesi ve hedefleri hakkında bilgi verdi. Kurum, 2023 yılından bu yana %90 doluluk oranını koruyor. Uzmanlar, bölgenin sektörlerdeki üretim potansiyelinin ortak projeler için önemli fırsatlar sunduğu görüşünde. Gelecekte bölgesel iş birliklerinin yeni ve daha büyük projelere dönüşmesi bekleniyor.
Programın sonunda katılımcılar, bilgiler ışığında ortak hareket etme kararıyla toplantıyı tamamladı. Ayrıca, sosyal inovasyon alanında yürütülen çalışmalar ve yeni girişimcilik destekleri gündeme getirildi.
Sonuç olarak, bölge temsilcileri, teknolojik gelişim ve ekonomik büyüme adına koordinasyonu artırmak adına önemli adımlar attı. Uzmanlar, bölge genelinde iş birliğinin artmasının sürdürülebilir kalkınmaya katkı sağlayacağını belirtiyor.
Kaynak: İhlas Haber Ajansı (İHA)