Yaşar Kemal Manisa’da Anıldı

Türk edebiyatının usta ismi Yaşar Kemal, vefatının 11. yılında Manisa’da şiir ve müzik dolu bir geceyle anıldı. Sanatçının 1963 yılında kaleme aldığı; doğayı, insan sevgisini, umudu ve isyanı destansı bir dille anlatan ‘Kırmızı Deynek’ adlı eseri …

Yaşar Kemal Manisa’da Anıldı
Yayınlama: 28.02.2026
A+
A-

Türk edebiyatının usta ismi Yaşar Kemal, vefatının 11. yılında Manisa’da şiir ve müzik dolu bir geceyle anıldı.

Sanatçının 1963 yılında kaleme aldığı; doğayı, insan sevgisini, umudu ve isyanı destansı bir dille anlatan ‘Kırmızı Deynek’ adlı eseri, Manisa Büyükşehir Belediyesi Uğur Mumcu Sahnesi’nde izleyiciyle buluştu. Emin İgüs’ün anlatı, vokal ve bağlama performansıyla hayat bulan müzikli anlatı, sanatseverlerden büyük alkış aldı. Sahne düzeni ve müzik uyarlamasını Eylem Pelit’in üstlendiği gecede; gitar ve vokalde Hakan Oral, keman ve klavyede Mutlu Ödemiş, basgitarda ise Eylem Pelit sahne alarak Yaşar Kemal’in eserlerinden derlenen bir repertuvar sundu. Anma programına MASKİ Genel Müdürü Ali Kılıç, Büyükşehir Belediyesi Genel Sekreteri Ulaş Aydın, Kültür ve Sanat Şube Müdürü Okan Gündüz ve çok sayıda sanatsever katıldı. Gecenin sonunda bir konuşma yapan Genel Sekreter Yardımcısı Ulaş Aydın, “Manisa’da, Büyükşehir Belediyemizin çatısı altında Emin İgüs ve kıymetli sanatçılarımızla Yaşar Kemal’i anmanın mutluluğunu yaşıyoruz. Gelecekte kuşkusuz çok daha güzel etkinliklere imza atacağız ancak bu özel gece hafızalarımızda her zaman yerini koruyacak. Emek veren tüm arkadaşlarımıza ve Kültür Sosyal İşler Dairemize teşekkür ediyorum” dedi.

Konuşmanın ardından Aydın, sanatçılara çiçek takdim etti.

Kaynak: İhlas Haber Ajansı (İHA)

Türkiye ve dünya gündemine dair gelişmeleri, objektif ve ilkeli bir bakış açısıyla okuyucuya ulaştıran dijital haber platformu. Liberal TR Haber Merkezi.
Bir Yorum Yazın


Ziyaretçi Yorumları - 0 Yorum

Henüz yorum yapılmamış.