Açık Mod
Koyu Mod
Sistem Modu
Türkiye-COP31 yurtdışı temaslarında iklim ve enerji stratejileri değerlendirildi, sürdürülebilir çözümler ve küresel işbirliği ön planda tutuldu.
Türkiye’nin COP31 hazırlıkları kapsamında, Londra’da gerçekleşen ikili görüşmelerde iklim ve enerji alanındaki ortaklıklar ve stratejiler masaya yatırıldı. Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanı Murat Kurum ile Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Alparslan Bayraktar, BM Genel Sekreteri Antonio Guterres ile bir araya gelerek iklim politikaları ve enerji güvenliği konularında ortak açıklamalar yaptı.
Görüşmelerde, Türkiye’nin sürdürülebilir enerji hedefleri, yenilenebilir enerji yatırımları ve enerji arz güvenliği öncelikleri detaylandırıldı. Bakan Kurum, iklim krizine karşı alacağı önlemlerde uluslararası iş birliğinin önemini vurgularken, Bayraktar ise yenilenebilir enerji kapasitesini artırma ve enerji bağımsızlığı hedefleri doğrultusunda Türkiye’nin vizyonunu paylaştı. Görüşmeler, iklim ve enerji alanında uluslararası dayanışmanın güçlendirilmesine odaklandı.
Resmi kaynaklara göre, görüşmelerde Türkiye’nin 2053 net sıfır emisyon ve yeşil kalkınma hedefleri doğrultusunda atılacak adımlar ve COP31 dönem başkanlığı süreçleri üzerinde duruldu. Yetkililer, sürdürülebilir ve temiz enerji politikalarını geliştirmeye devam edeceklerini belirtti.
Kaynak: İhlas Haber Ajansı (İHA)