Açık Mod
Koyu Mod
Sistem Modu
TÜBİTAK Fen Lisesi ilk mezunlarını vererek yüksek teknoloji hedeflerine ulaşma yolunda önemli bir adım attı. Başarı ve inovasyon ön planda.
TÜBİTAK tarafından kurulan ve 2021 yılında kapılarını açan TÜBİTAK Fen Lisesi, 2025-2026 akademik yılında ilk mezunlarını verdi. Okul, seçkin öğrencilere yüksek kaliteli bilim odaklı eğitim sunarak, Türkiye’nin milli teknoloji hedeflerine katkı sağlıyor.
Türkiye’nin yenilikçi eğitim vizyonunun bir parçası olarak kurulan okul, uzman eğitmenler ve ileri teknolojik altyapıyla donatıldı. Bu sayede gençler, uluslararası bilim olimpiyatları ve proje yarışmalarında önemli başarılar kaydetti.
Gebze’deki TÜBİTAK yerleşkesinde düzenlenen törende, okulun ilk mezunlarına diplomaları takdim edildi. Öğrenciler, bilim projeleri ile gururlandırdı ve okulun gururu oldu.
Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mehmet Fatih Kacır, törende yaptığı konuşmada okulun önemine değinerek, TÜBİTAK Fen Lisesi’nin sadece bir eğitim kurumu değil, Türkiye’nin yüksek teknoloji hamlesine katkı sağlayan yeni bir usul ve ekol olduğunu vurguladı.
Uzmanlar, bu modelin Türkiye’nin yüksek teknoloji üretimine katkı sağlayacak genç beyinleri yetiştirmesine önemli katkılar sunduğunu belirtiyor.
Türkiye’nin yenilikçilik ve teknoloji alanındaki ilerlemesine katkı sağlayacak bu model, gençlerin bilim ve teknoloji alanında yetkinliklerini artırmaya devam ediyor. TÜBİTAK Fen Lisesi’nin ilk mezunları, ülkemizin yüksek teknolojili gelecek vizyonuna yön verecek gençler olarak öne çıkıyor.
Kaynak: İhlas Haber Ajansı (İHA)