Sağlık-Sen heyeti Silopi’de STK’larla buluştu: Sağlık altyapısı ve personel yetersizliği ele alındı

Sağlık-Sen heyeti Silopi’de STK’larla sağlık altyapısı ve personel yetersizliklerini değerlendirip çözüm önerilerini paylaştı.

Sağlık-Sen heyeti Silopi’de STK’larla buluştu: Sağlık altyapısı ve personel yetersizliği ele alındı
Yayınlama: 28.06.2026
A+
A-

Sağlık-Sen heyeti Silopi’de STK’larla sağlık hizmetlerini değerlendirdi

Sağlık-Sen Şırnak Şube Başkanı Sabğatullah Anmal ve heyeti, Silopi’de GIRIK-DER ve BEREDERYA derneklerini ziyaret ederek sağlık çalışanlarının sorunları ile ilçenin sağlık altyapısını görüştü. Ziyaretlerde istişareler yapıldı ve sağlık hizmetlerinde kurumsal istikrar ile iş birliğinin güçlendirilmesi gerektiği vurgulandı.

Anmal, yaptığı açıklamada Silopi’nin Türkiye’nin Orta Doğu’ya açılan stratejik kapılarından biri olmasına rağmen sağlık altyapısı ve kronik sorunların yeterince gündeme taşınamadığını söyledi. Anmal ayrıca sağlık ve sosyal hizmet çalışanlarının ağır iş yükü altında görev yaptığını belirtti.

Heyette Şube Başkan Yardımcısı Dr. Ömer Faruk Bilen, Silopi İlçe Temsilcisi Hasan Ökten ve yönetim kurulu üyesi Ali Öztürk yer aldı. Ziyaretlerde hem sendikal çalışmalar hem de sağlık hizmetlerinin geliştirilmesi ve ilçenin ihtiyaçları masaya yatırıldı.

Anmal, personel yetersizliği nedeniyle çalışanların angarya iş yüküyle karşı karşıya kaldığını ifade ederek Sağlık-Sen’in sadece üyelerin özlük hakları için değil, sağlık sisteminin güçlenmesi için de mücadele ettiğini söyledi.

GIRIK-DER Başkan Yardımcısı İbrahim Utfurak, Shırnak’ta son 10 yılda 8 kez İl Sağlık Müdürü değişmesinin kurumsal istikrarı olumsuz etkilediğini belirtti. Utfurak, sık yönetim değişikliklerinin uzun vadeli projelerin sürdürülebilirliğini zorlaştırdığını ve yerel kadroların sağlık yönetiminde daha fazla sorumluluk almasının önemini vurguladı.

BEREDERYA Derneği Başkanı Selim Taşkın ziyaretten memnuniyet duyduklarını belirterek, Silopi’de vatandaşların sağlık hizmetlerine erişimi ve çözüm bekleyen konuların kapsamlı şekilde ele alındığını söyledi. Taşkın, kurumlar arası dayanışma ve ortak akılla hareket etmenin sorunların çözümüne olumlu yansıyacağını ifade etti.

Görüşmelerde sağlık hizmetlerinin niteliğini artıracak öneriler ve kurumsal istikrarın sağlanması gerektiği konularında görüş birliğine varıldı. Ziyaretler, tarafların iyi niyet temennileri ve ortak çalışma kültürünün sürdürülmesi mesajlarıyla sona erdi.

Kaynak: İhlas Haber Ajansı (İHA)

Türkiye ve dünya gündemine dair gelişmeleri, objektif ve ilkeli bir bakış açısıyla okuyucuya ulaştıran dijital haber platformu. Liberal TR Haber Merkezi.
Bir Yorum Yazın


Ziyaretçi Yorumları - 0 Yorum

Henüz yorum yapılmamış.