Nevşehir’de TAZOF Kulüpler Turnuvası başladı, federasyon dijital bağımlılıkla mücadeleyi vurguladı

Nevşehir’de TAZOF Kulüpler Turnuvası başladı; federasyon dijital bağımlılıkla mücadeleyi önceliklendirdi ve bilinçlendirme çağrısı yaptı.

Nevşehir’de TAZOF Kulüpler Turnuvası başladı, federasyon dijital bağımlılıkla mücadeleyi vurguladı
Yayınlama: 27.06.2026
A+
A-

Tüm Akıl ve Zekâ Oyunları Federasyonu (TAZOF) tarafından beşincisi düzenlenen Kulüpler Turnuvası Nevşehir’de başladı; federasyon başkanı Şaban Kurt, açılışta çocukları dijital bağımlılıktan uzaklaştırma hedeflerinin önemine değindi ve organizasyonun hem zihinsel hem de fiziksel gelişimi desteklediğini söyledi.

Turnuva takım formatında yapılıyor. Sporcular ilk gün Pentago, Kulami, Mangala, Abluka ve Küre oyunlarında bireysel olarak yarışırken, ikinci gün takım parkur yarışları düzenlenecek.

Şaban Kurt, açılış konuşmasında federasyonun yaklaşık 10 yıldır çocukları ekran başından uzaklaştırmak için çalıştığını belirtti. Kurt, akıl ve zekâ oyunlarının çocukların düşünme becerisini, sosyalleşmesini ve teknolojiden bağımsız kaliteli zaman geçirmesini sağladığını ifade etti.

Kurt, Türkiye genelinde düzenlenen akıl ve zekâ oyunları turnuvalarına yaklaşık 2 milyon öğrencinin katıldığını açıkladı ve geçtiğimiz günlerde final organizasyonunun Konya’da yapıldığını anımsattı. Nevşehir’deki kulüpler turnuvasının farklı bir konsept taşıdığını söyledi.

Federasyon başkanı, burada sadece masa başı oyunların oynanmadığını, parkur yarışları ile çocukların fiziksel becerilerinin de desteklendiğini vurguladı. Bu sayede katılımcıların hem zihinsel hem fiziksel gelişimlerinin aynı anda teşvik edildiğini belirtti.

Yaz tatiline giren öğrencilere yönelik tavsiyelerde bulunan Kurt, tatillerde telefon ve tablet yerine kutu oyunları oynamayı önerdi. Milli Eğitim Bakanlığı’nın sokak oyunlarını yaygınlaştırma çabalarına paralel olarak federasyonun da akıl ve zekâ oyunlarını tavsiye ettiğini söyledi.

Turnuvaya Rize’nin Çayeli ilçesinden katılan 3. sınıf öğrencisi Defne Aydın, cep telefonu yerine arkadaşlarıyla oyun oynamayı tercih ettiğini belirtti. Aydın, Abluka oyununu sevdiğini ve tatilini akıl oyunları, etkinlik ve soru çözerek değerlendireceğini söyledi.

Yarışmacılardan Yağız Talha Palabıyık da akıl oyunlarının hem eğlendirdiğini hem geliştirdiğini ifade etti. Palabıyık, Abluka oyununda rakibini stratejiyle sıkıştırmanın oyun keyfini artırdığını ve çocukların bu tür oyunları oynamasını önerdiğini dile getirdi.

İki gün sürecek organizasyonun sonunda dereceye giren ilk dört takıma para ödülü, kupa ve madalyalar törenle verilecek.

Kaynak: İhlas Haber Ajansı (İHA)

Türkiye ve dünya gündemine dair gelişmeleri, objektif ve ilkeli bir bakış açısıyla okuyucuya ulaştıran dijital haber platformu. Liberal TR Haber Merkezi.
Bir Yorum Yazın


Ziyaretçi Yorumları - 0 Yorum

Henüz yorum yapılmamış.