Açık Mod
Koyu Mod
Sistem Modu
Kayseri, TİM raporunda 19 firma ile ilk 1000’e girerek ihracatta güçlü performansını ve bölgesel ekonomik liderliğini pekiştirdi.
Kayseri’de, Türkiye İhracatçılar Meclisi’nin (TİM) 2025 İlk 1000 İhracatçı Raporu’na göre 19 Kayseri firması listede yer aldı; açıklamayı Kayseri Büyükşehir Belediye Başkanı Dr. Memduh Büyükkılıç yaptı. Bu sonuç, Kayseri’nin üretim ve ihracat başarısını ortaya koydu.
Başkan Büyükkılıç, elde edilen başarının şehir ve ülke ekonomisine katkısını vurguladı. Kayseri’nin üretim, istihdam ve ihracatta öne çıkan şirketleriyle gurur duyduğunu ifade etti.
Büyükkılıç, İSO’nun daha önce açıkladığı Türkiye’nin İlk 500 Büyük Sanayi Kuruluşu listesinde 11 Kayseri firması bulunduğunu hatırlattı. TİM raporuna göre bu kez 15 firmanın ilk 1000’e girdiğini ve ayrıca Kayseri Serbest Bölgesi’nde faaliyet gösteren 4 firmanın da listede yer aldığını belirtti.
Kayseri’den listede yer alan firmaların toplam sayısının 19 olduğunu belirten Büyükkılıç, bu başarının kentin üretme azmi ve kararlılığının göstergesi olduğunu söyledi. İhracatçı firmaları içtenlikle kutladı.
Başkan, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın ifade ettiği “Türkiye’nin üreten eli, düşünen beyni” sözünü anımsatarak, Kayseri’nin üretme kararlılığını sürdüreceğini kaydetti. Yerel yönetimler olarak sanayi ve ticaretin gelişimine yönelik çalışmaları desteklemeye devam edeceklerini ifade etti.
Yapılan açıklamalar resmi ve tarafsız bir dille aktarılırken, Kayseri’nin sanayi ve ihracat alanındaki konumunu güçlendiren bu gelişme şehir ekonomisi açısından önem taşıyor.
Kaynak: İhlas Haber Ajansı (İHA)