Kastamonu Üniversitesi matematik öğretmenlerine teknoloji destekli eğitim verdi

Kastamonu Üniversitesi, matematik öğretmenlerine teknoloji destekli eğitim vererek dijital öğretim becerilerini ve pedagojik uygulamalarını güçlendirdi.

Kastamonu Üniversitesi matematik öğretmenlerine teknoloji destekli eğitim verdi
Yayınlama: 27.06.2026
A+
A-

Kastamonu Üniversitesi, ortaokul matematik öğretmenlerine beş günlük teknoloji odaklı eğitim sundu

Kastamonu’da Kastamonu Üniversitesi Eğitim Fakültesi tarafından yürütülen ve Doç. Dr. Feyza Aliustaoğlu’nun açıkladığı TÜBİTAK 4005 destekli proje kapsamında, Türkiye’nin çeşitli illerinden 24 ortaokul matematik öğretmeni beş gün süren eğitim programına katıldı. Programın en önemli sonucu, öğretmenlerin yenilikçi ve teknoloji destekli öğretim tasarımı ile uygulama becerilerinde gelişme sağlanması olarak belirtildi.

Programda katılımcılara eğitsel matematik oyunları, dijital oyunlaştırma, GeoGebra uygulamaları, sanal manipülatifler ve yapay zekâ destekli öğretim uygulamaları gibi konularda teorik ve uygulamalı eğitimler verildi. Ayrıca matematiksel modelleme, matematiksel argümantasyon ve okul dışı öğrenme ortamları üzerine çalışmalar yapıldı.

Eğitimlerin amacı, öğretmenlerin mesleki gelişimlerini desteklemek ve farklı illerden gelen öğretmenler arasında iş birliğini teşvik etmek olarak açıklandı. Program süresince sınıf içi uygulamalarda kullanılabilecek güncel yöntem ve teknolojilere yönelik uygulamalara ağırlık verildi.

Projede uzman olarak Kastamonu Üniversitesi’nden Doç. Dr. İbrahim Kepceoğlu, Bartın Üniversitesi’nden Prof. Dr. Burçin Gökkurt Özdemir, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi’nden Doç. Dr. Emre Ev Çimen ve İstanbul Üniversitesi-Cerrahpaşa’dan Doç. Dr. Pınar Güner görev aldı. Ayrıca Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Düzce Üniversitesi, Bartın Üniversitesi, Kocaeli Üniversitesi, Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi, Boğaziçi Üniversitesi ve Anadolu Üniversitesi ile Kastamonu’daki eğitim kurumlarından akademisyen ve eğitimciler katkı sağladı.

Program uygulamalarında rehberler ve sağlık personeli de yer aldı. Proje uzmanları arasında eğitmen olarak görev alan Doç. Dr. İbrahim Kepceoğlu ve Doç. Dr. Emre Ev Çimen aktif eğitim verdi.

Eğitim sonrasında alınan geri bildirimlerde, katılımcı öğretmenlerin teknoloji destekli öğretim uygulamaları ve yenilikçi öğretim yaklaşımlarına ilişkin bilgi ve farkındalıklarında artış olduğu vurgulandı. Katılımcılara program sonunda katılım belgeleri takdim edildi.

Kapanış programında proje yürütücüsü Doç. Dr. Feyza Aliustaoğlu, proje uzmanları Doç. Dr. İbrahim Kepceoğlu, Prof. Dr. Burçin Gökkurt Özdemir ve Doç. Dr. Emre Ev Çimen ile Eğitim Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Ahmet Kaçar değerlendirme konuşmaları gerçekleştirdi.

Doç. Dr. Feyza Aliustaoğlu, yürütülen eğitimlerin öğretmenlerin mesleki gelişimine katkı sağladığını belirterek proje ekibine ve katılımcılara teşekkür etti. Eğitim Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Ahmet Kaçar ise projenin üniversite-toplum iş birliğini güçlendirdiğini kaydetti.

Kaynak: İhlas Haber Ajansı (İHA)

Türkiye ve dünya gündemine dair gelişmeleri, objektif ve ilkeli bir bakış açısıyla okuyucuya ulaştıran dijital haber platformu. Liberal TR Haber Merkezi.
Bir Yorum Yazın


Ziyaretçi Yorumları - 0 Yorum

Henüz yorum yapılmamış.