Gercüş İlçesinde Fıstık Aşılama Sezonu Başladı

Gercüş ilçesinde fıstık aşılama sezonu başladı. Profesyonel yöntemlerle fıstık üretiminde kalite ve verim artışı hedefleniyor.

Gercüş İlçesinde Fıstık Aşılama Sezonu Başladı
Yayınlama: 27.06.2026
A+
A-

Gercüş ilçesinde fıstık aşılama çalışmaları başladı

Gercüş ilçesinde bölgenin önemli gelir kaynaklarından Antep ve Siirt fıstığında aşılama sezonu resmen başladı. Sıcak havaların etkisiyle üreticiler, erken saatlerde bahçelerine akın ederken, kaliteli ve yüksek verimli ürünler elde etmeyi amaçlıyor.

Fıstık aşılama sürecinde dikkat edilmesi gerekenler

Fıstık aşılamasında zamanlama ve işçilik oldukça kritik. Uzmanlar, doğru zamanda yapılan aşının tutma oranını artırdığını belirtiyor.

Üreticilerin umutları ve beklentileri

Bahçelerinde aşılama yapan çiftçiler, daha yüksek verim ve kaliteli fıstık için yoğun çaba sarf ediyorlar. Uzmanlar ise, aşılama işlemlerine özen gösterilmesini ve doğru tekniklerin kullanılması gerektiğini aktarıyor.

Sonuç

Gercüş ilçesinde fıstık üretimi ve aşılama çalışmaları hızla devam ediyor. Bu süreç, bölgenin ekonomisine katkı sağlayarak, yüksek rekolte ve kalite amaçlanıyor.

Kaynak: İhlas Haber Ajansı (İHA)

Türkiye ve dünya gündemine dair gelişmeleri, objektif ve ilkeli bir bakış açısıyla okuyucuya ulaştıran dijital haber platformu. Liberal TR Haber Merkezi.
Bir Yorum Yazın


Ziyaretçi Yorumları - 0 Yorum

Henüz yorum yapılmamış.