Açık Mod
Koyu Mod
Sistem Modu
Eskişehir’de hastanede eğitim gören çocuklar, karne sevincini yaşadı, onların mutlu anlarına tanıklık ediyoruz. Eğitim ve dayanışmanın önemine vurgu yapıyoruz.
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sağlık Uygulama ve Araştırma Hastanesi’nde tedavi gören çocuklar ve gençler, hastanedeki sınıflarda ve odalarında düzenlenen karne töreniyle eğitim ve sağlık süreçlerini bir arada yaşadı. İki ay boyunca devam eden eğitim ve tedavi faaliyetleri, öğrencilere unutulmaz bir karne günü deneyimi sundu.
Sağlık Uygulama ve Araştırma Hastanesi’nde çeşitli hastalıklar tedavisi gören çocuklar, burada görev yapan öğretmenler ve sağlık personeli eşliğinde eğitimlerine devam etti. Özellikle çölyak, dermatomiyozit ve böbrek rahatsızlığı gibi hastalıklarla mücadele eden çocuklar, karne heyecanını yaşadı. Vali Erdinç Yılmaz’ın karneleri teslim ettiği etkinlikte, çocuklar ve aileleri büyük mutluluk duydu.
Okul öncesi öğretmeni Filiz Geçkin, eğitimlerin sürdürülebilirliği ve öğrencilerin morali açısından önemli olduğunu belirtti. Yaklaşık bin 100 öğrencinin hastanede eğitim aldığı ve bunun büyük oranda başarıyla gerçekleştirildiği aktarıldı. Öğrencilerin eğitim motivasyonunu artırmak amacıyla odalarda ve hastane ortamında çeşitli etkinlikler yapıldı.
Hastanede tedavi gören birçok çocuk, gelecekte doktor olmayı hayal ediyor. Mehmet Tolga Akdağ, hastanedeki ilgiden memnun kalıp meslek tercihini bu yönde yapmaya karar verdi. Annesi Neşe Akdağ, hastane ve eğitim etkinlikleri nedeniyle çok memnun olduklarını ve çocuklarının moralinin yüksek olduğunu söyledi.
Eskişehir’de, hastane ortamında eğitim gören çocuklara yönelik bu uygulama, sağlık ve eğitim hizmetlerinin birleşiminde yeni bir örnek teşkil ediyor. Sağlık kurumlarının eğitimteki rolünün önemini gösteren bu girişim, çocukların yaşam kalitesini artırıyor ve onlara gelecek umutlarıyla dolu bir adım atma fırsatı sunuyor.
Kaynak: İhlas Haber Ajansı (İHA)