Açık Mod
Koyu Mod
Sistem Modu
Düzce Üniversitesi ve Kocaeli Büyükşehir Belediyesi işbirliğiyle düzenlenen arıcılık eğitimi programıyla, geleceğin arıcılarını uzmanlıkla yetiştiriyoruz.
Düzce Üniversitesi Arıcılık Araştırma Geliştirme ve Uygulama Merkezi (DAGEM), Kocaeli Büyükşehir Belediyesi iş birliğiyle düzenlenen ve dışarıdan gelen kadın ve gençlerle sektörün gelişimine katkı sağlayan “Arı Akademisi” eğitimlerine devam ediyor. Bu eğitimler, arıcılık alanında modern teknikleri kazandırmayı ve sektörde sürdürülebilirliği hedefliyor.
Program kapsamında gerçekleştirilen eğitimlerde, arı hastalıkları ve mücadele, arı ürünleri işleme, ana arı yetiştiriciliği ve arı sütü üretimi gibi çeşitli konular ele alınıyor.
Kadınların ve gençlerin sektöre katılımını artırmayı amaçlayan eğitimler, katılımcıların arıcılık alanında bilgi ve becerilerini yükseltmesine olanak tanıyor. Bu sayede bölgesel kalkınma ve sektörün gelişimi destekleniyor.
Müdür Prof. Dr. Meral Kekeçoğlu, eğitimlerin güncel teknolojilerin kullanılmasına olanak sağladığını ve bilimsel bilginin üreticilerle buluşmasını hedeflediklerini ifade ediyor. Programların sürdürülebilir ve düzenli gelişim açısından önem taşıdığı aktarılıyor.
Arıcılık sektörüne modern yaklaşımlar kazandıran bu eğitimler, hem bölgesel kalkınma hem de sektörün sürdürülebilirliği adına büyük önem taşıyor. Dahası, uzmanların öngörüsüyle, nitelikli arıcı sayısının artmasıyla sektör güçleniyor.
Kaynak: İhlas Haber Ajansı (İHA)