Dereköy’de kiraz hasadı başladı; üreticiler sulama göletlerinin etkisini vurguluyor

Dereköy’de kiraz hasadı başladı; üreticiler sulama göletlerinin verim ve kaliteye katkısını vurguluyor.

Dereköy’de kiraz hasadı başladı; üreticiler sulama göletlerinin etkisini vurguluyor
Yayınlama: 28.06.2026
A+
A-

Yalova’nın Çiftlikköy ilçesine bağlı Dereköy’de kiraz hasadı başladı. Üreticilerden Emir Lafçı ve Muharrem Kapel ile Dereköy Muhtarı Hidayet Köken, 2026 sezonunun kalite ve verim açısından başarılı geçtiğini açıkladı; en önemli sonuç ise sulama göletlerinin üretime sağladığı katkı oldu.

Kiraz bahçelerinde bu yıl iri taneli ve kaliteli ürün elde edildiğini belirten üreticiler, özellikle tarımsal sulama göletlerinin verimde belirleyici rol oynadığını söyledi. Lafçı, kirazın yanı sıra elma ve ceviz de yetiştirdiklerini ifade etti.

Lafçı, kiraz yetiştiriciliğinin bakımının yıl boyu sürdüğünü belirterek kış budaması, gübreleme ve ilaçlama gibi uygulamaların yapıldığını anlattı. Hasadın iş gücü yoğun bir süreç olduğunu ve dönemsel olarak yevmiyeli işçilerin çalıştığını söyledi.

İlaçlamanın kaliteyi korumaya yönelik yapıldığını söyleyen Lafçı, iç kurda karşı uygulamalar sayesinde meyvenin kalite ve raf ömrünün korunduğunu, yoğun ilaç kullanımına ihtiyaç olmadığını ifade etti.

Üreticilerden Muharrem Kapel de 2026 sezonunda iyi verim aldıklarını belirtti ve tarımsal sulama göletlerinin bu başarıda etkili olduğunu dile getirdi. Kapel, destek veren kurum ve yetkililere teşekkür etti.

Dereköy Muhtarı Hidayet Köken, köyün meyvecilikte büyüdüğünü, genç nüfusun köye dönmeye başladığını aktardı. Köken, tek başına bir üreticinin 10-15 ton, şu anda köy genelinde ise yaklaşık 150 ton kiraz üretildiğini söyledi ve üretimin önümüzdeki yıllarda 200-250 tona çıkmasını beklediğini belirtti.

Köken, köyde elma, armut, erik ve çilek üretiminin de yapıldığını, toplamda yaklaşık 27 bin 500 dönüm verimli tarım arazisi bulunduğunu bildirdi. Ancak hâlâ sulanamayan alanlar olduğuna vurgu yaptı.

Geçmişte su sıkıntısı nedeniyle verimin düştüğünü ve bazı ağaçların kesilmek zorunda kaldığını hatırlatan Köken, mevcut üç göletin üretim açısından önemli olmakla birlikte dördüncü bir göletin artık gerekli olduğunu ifade etti. Dördüncü göletin yapılmasıyla üretim alanlarının büyüyeceği ve su paylaşımından kaynaklanan sorunların sona ereceği aktarıldı.

Bu sezon Dereköy’de hasat edilen iri taneli kirazlar ve yüksek rekolte, üreticiler tarafından son yılların başarılı dönemlerinden biri olarak değerlendirilirken, köyde sulama altyapısının güçlendirilmesinin üretimi daha da artıracağı belirtildi.

Kaynak: İhlas Haber Ajansı (İHA)

Türkiye ve dünya gündemine dair gelişmeleri, objektif ve ilkeli bir bakış açısıyla okuyucuya ulaştıran dijital haber platformu. Liberal TR Haber Merkezi.
Bir Yorum Yazın


Ziyaretçi Yorumları - 0 Yorum

Henüz yorum yapılmamış.