Açık Mod
Koyu Mod
Sistem Modu
Amasya’da kiraz hasadı başladı, ihracat hedefleri doğrultusunda çalışmalar sürüyor. Kaliteli kirazlar ile dış pazarda yer almaya hazırlanıyor.
Amasya’da, üreticiler tarafından geleneksel yöntemlerle kiraz hasadı başlatıldı. Kentte bu yıl 50 bin ton rekolte bekleniyor ve ürünlerin yaklaşık %30’u yurtdışına gönderiliyor. Hasat, özellikle Rusya, Almanya ve Irak piyasalarını hedefliyor.
Amasya Valisi Önder Bakan, yaptığı açıklamada, bu yıl 28 bin dekar alanda kiraz üretimi gerçekleştirildiğini ve zirai don afetinin üreticilerin umutlarını etkilemediğini belirtti. Bakan, “Yurt dışı pazarlarına kiraz göndermekte önemli bir yol kat ediyoruz” ifadelerini kullandı.
Amasya Ziraat Odası Başkanı Mustafa Cebeci, şehrin kirazının kalitesiyle tanındığını ve ihracatın artırılmasının önemine değindi. Hasat dönemine katılan diğer kurum temsilcileri ise, ürünün kalite ve lezzet açısından yüksek olduğunu vurguladı.
Yapılan hasat, geleneksel törenle ve Besmele çekilerek gerçekleştirildi. Çiftçiler, sarkan meyveleri özenle topladı ve kutulara dizdi. Bu sezonun bereketli geçmesi bekleniyor ve kirazların pazara erişimi devam ediyor.
Kaynak: İhlas Haber Ajansı (İHA)