Açık Mod
Koyu Mod
Sistem Modu
Kolombiya’da başkanlık seçimlerini Abelardo De La Espriella kazanarak yeni döneme güçlü bir başlangıç yaptı. Detaylar haberimizde.
Kolombiya’da dün düzenlenen devlet başkanlığı ikinci tur seçimlerini sağcı aday Abelardo De La Espriella kazandı. Seçim Kurulu, demokratik süreç sonunda De La Espriella’nın oyların yüzde 49,7’sini almasıyla galip geldiğini açıkladı. Karşı aday Gustavo Petro’nun desteklediği Ivan Cepeda ise yüzde 48,7’de kaldı ve yaklaşık 250 bin oy farkıyla kaybetti.
Toplam 41,4 milyon seçmene sahip ülkede 26,3 milyon kişi oy kullanırken, yaklaşık 427 bin seçmen ise protesto oyu verdi. Seçim kurulları, seçimlerin demokratik bir ortamda gerçekleştiğini belirtti.
De La Espriella, seçim sonrası yaptığı açıklamada, yeni dönemin başladığını söyledi. Ivan Cepeda ise resmi sonuçlar açıklandıktan sonra kabul edileceğini belirtti.
Kampanya sürecinde, suç örgütleriyle görüşmeleri sonlandıracağı ve enerji sektörünü büyüteceği vaadinde bulunan De La Espriella’nin, Petro’nun ekonomik ve güvenlik politikalarını eleştirdiği biliniyor. Ayrıca, vergileri düşüreceği ve sosyal politikaları sürdüreceği de ifade edildi.
Kaynak: İhlas Haber Ajansı (İHA)